daily diet
You need to upgrade your Flash Player.
daily news
daily events
daily group
daily training
     
 
   
 
   
Success stories 
 
&

ταν στερομε απ τον οργανισμ μας τροφς που του χαρζουν χι μνο ενργεια, αλλ και το πολτιμο ασθημα της ευχαρστησης, ττε καταπιεζμαστε με συνπεια να χνουμε τη διθεσ μας.

Επσης μια στερητικ-υποθερμιδικ δαιτα εναι ελλιπς σε θρεπτικ συστατικ. τσι αυτς οι δαιτες συχν οδηγον σε αδυναμα, κπωση, ζαλδες, γυναικολογικ προβλματα και νευρολογικς διαταραχς (απλεια μνμης, λλειψη αυτοσυγκντρωσης κα) φαινμενα που πολλς φορς δεν εναι αντιστρψιμα. Μελτες δεχνουν οι δαιτες απ μνες τους οδηγον σε στερητικ σνδρομα που συχν καταλγουν σε μελαγχολα, κατθλιψη, επιτενουν το γχος και μεινουν την αυτοεκτμηση. Συνυπολογστε στο στρες που δημιουργεται απ μια δαιτα και αυτ της δουλεις των οικογενειακν προβλημτων και ττε εκολα θα καταλβετε γιατ πολλο γρω σας εναι κακοδιθετοι.

Στην πρξη: Δαιτες απ περιοδικ απ φλες απ μη επιστημονικς πηγς γενικτερα, που διατενονται μεγλες απλειες βρους σε μικρ χρονικ διαστματα, να εστε σγουροι τι μεταξ των βαρυσμαντων μειονεκτημτων τους εναι και η λλειψη ζωντνιας και ευεξας.

Φροτα και λαχανικ
Τα φροτα και τα λαχανικ εναι ο ιδανικς συνδυασμς υδατανθρκων, βιταμινν και λλων αντιοξειδωτικν συστατικν, δηλαδ ενργειας και των στοιχεων εκενων που βοηθον το σμα να χρησιμοποισει την ενργεια αυτ. Αν νιθετε μια αδυναμα μια υπογλυκαιμα, δοκιμστε να φτε να μλο να ακτινδιο. Το φροτο λειτουργε ως μια τονωτικ νεση για τον οργανισμ καθς τον προμηθεει εκτς απ ενργεια και βιταμνες και με νερ, συμβλλοντας τσι στη σωστ ενυδτωση του.

Τα φροτα και τα λαχανικ εναι εξαιρετικς πηγς, κυρως βιταμνης C, Ε και φλαβονοειδν. Η βιταμνη C αυξνει τα λευκοκταρα (λεμφοκταρα και ουδετερφιλα) ισχυροποιντας το ανοσοποιητικ μας σστημα. Παρλληλα η βιταμνη C συμβλλει και στην καλ υγεα του δρματος προσδδοντας στο σμα μας ζωντνια. Εναι γνωστ τι το δρμα μας συνεχς εκτθεται στις επιθσεις εξωτερικν παραγντων πως η υπεριδης ακτινοβολα και η μλυνση της ατμσφαιρας, που δημιουργον φλεγμονς και επιταχνουν τη διαδικασα της γρανσης και αυτ συμβανει λγω της δρσης των επικνδυνων ελευθρων ριζν.

Συγκεκριμνα λγω της τακτης χημικς τους δομς επιτθενται στα κτταρα του δρματος και πιο συγκεκριμνα στα φωσφολιπδι του που εναι τα πιο ευπρσβλητα και αλλζουν τσο τη δομ σο και τη λειτουργα τους. Αποτλεσμα της επιθετικς αυτς δρσης εναι μεταξ λλων και η γρανση του δρματος. Τα φλαβονοειδ και η βιταμνη Ε που υπρχουν στα φροτα και τα λαχανικ με ισχυρ αντιοξειδωτικ δρση, σε συνδυασμ με τη βιταμνη C που συμβλλει στην ανπλαση του κολλαγνου (ο συνδετικς ιστς του δρματος), φανεται να αποτελον το αποτελεσματικτερο φυσικ "αντιγηραντικ" μυστικ ομορφις.

Στην πρξη: Μην παραλεπετε ποτ τη σαλτα με το γεμα σας. Προτιμστε το σπανκι, το μπρκολο και το καρτο. Επσης ιδανικ ελαφρ γεμα εναι οι σοπες που διατηρον σε μεγλο βαθμ τα πολτιμα θρεπτικ συστατικ τους. Αν δεν σας ενοχλε το σκρδο δοκιμστε το με λγο γιαορτι ως τζατζκι και θα σας τονσει.

Δημητριακ ολικς λεσης
Μακαρνια ολικς, ψωμ μαρο, πληγορι, κους-κους, κρκερς ολικς λεσης ακμα και μπισκτα με αγν δημητριακ, προσφρουν εκτς απ μεση ενργεια (υδατνθρακες) και βιταμνες του συμπλγματος Β. Οι βιταμνες αυτς εναι απαρατητες για την καλ λειτουργα του μεταβολισμο, καθς αποτελον απαρατητα 'εξαρτματα' ενζυμικν συστημτων που χωρς αυτ δεν γνονται οι μεταβολικς διεργασες του οργανισμο. Ταυτχρονα προμηθεουν τον οργανισμ μας με φυτικς νες, βοηθον την κινητικτητα του εντρου, απομακρνοντας την δια στιγμ επικνδυνες ουσες (τοξνες, νιτρικ, συντηρητικ) που παραφυλγουν σε αυτ με κακος σκοπος.

Στην πρξη: Συνοδψτε το ψρι το κοτπουλ σας με πληγορι με μακαρνια ολικς. Προτιμστε στο πρωιν σας μαρο ψωμ με λγη μαργαρνη και μλι αν βιζεστε, φτε 3-4 κρκερς ολικς λεσης απλ μπισκτα τπου πτι-μπερ μαζ με να ποτρι ημπαχο γλα.

Ξηρο καρπο
Αποτελον εξαιρετικ πηγ βιταμνης Ε, καθς και πολυακρεστων ω-3 (κυρως καρδια) και ω-6 (αμγδαλα) λιπαρν οξων. Τα λιπαρ αυτ ως συστατικ των φωσφολιπιδων των κυττρων του εγκεφλου συμβλλουν στην πνευματικ ευεξα. Πολλς επιδημιολογικς μελτες χουν συσχετσει υψηλ εππεδα κατθλιψης με χαμηλ εππεδα ω-3 λιπαρν οξων. Μλιστα σε μια πρσφατη μελτη απ το πανεπιστμιο του Purdue στην Αμερικ φνηκε τι τα χαμηλ εππεδα των πολτιμων αυτν λιπαρν σχετζονται με συμπεριφοριστικ προβλματα και μαθησιακς δυσκολες σε παιδι. Επσης τα καρδια φανεται να σχετζονται με τα εππεδα της ορμνης μελατοννης που φτνει στον εγκφαλο, συμβλλοντας τσι σε καλτερο πνο και επακλουθα βοηθντας το σμα μας να ξεκουραστε, στε να χει περισστερη ζωντνια. Τλος οι ηλισποροι εναι πλοσια πηγ τσο της αντιοξειδωτικς βιταμνης Ε (η καλτερη πηγ απ λους τους ξηρος καρπος), σο και του ιχνοστοιχεου σεληνου που διαδραματζει και αυτ να σημαντικ αντιοξειδωτικ ρλο στον οργανισμ μας.

Στην πρξη: Αν θλετε λοιπν να νισετε ζωντνια και ευεξα δοκιμστε ως σνακ λγους ξηρος καρπος, με προσοχ μως γιατ περιχουν πολλς θερμδες.

Πηγ: Iatronet.gr

(*) Ο κ. Παπαλαζρου εναι Κλινικς Διαιτολγος - Διατροφολγος, MSc

 
 
Daily diet newsletter επικοινωνστε μαζ μας και μθετε τα να προιντα και τις προσφορς μας daily diet catering  daily diet προσφορ 
 
    Daily Diet,     daily diet    daily diet     catering events daily diet  daily diet
 
 
 
   
ΡÝθυμνο HOTSoft.gr σχεδιασμüς, κατασκευÞ, Προþθηση ιστοσελßδων, Κρητη SEO. ΡÝθυμνο Aσýρματα δßκτυα WiFi, ΔομημÝνη καλωδßωση, Ýξυπνο σπßτι. Rethymno Website Design, Web Development, Web site Promotion, SEO Crete SEM. powered by HOTSoft.gr internet, δκτυα & τηλεπικοινωνες
   
 
Daily news Daily events Daily group Daily training